18-02-2015 - Besalí + FontBlanca
11-02-2015 - Puigmal
18-02-2015

Planés – Serrat de les Fonts – Sant Pere dels Forcats

Sortim de Planés de l’aparcament de davant de l’Ajuntament amb els esquís als peus per un camí que puja cap a l’església on agafem el GR10, el seguim fins a la cruïlla amb una pista, l’anem seguint però de seguida trobem unes traces pel mig del bosc que sembla fan drecera, les anem seguin fins que tornem a reprendre la pista que no deixem fins que creua el Riu de Planés. El deixem a la nostra dreta i seguim l’itinerari marcat amb marques grogues fins sortir a l’Orri de Planés. En el bosc hi ha una bona acumulació de neu i com que anem seguint traça es progressa ràpidament.
Sortim del bosc després de l’Orri de Planés i ja anem veient al fons el collet d’abans de la Conca que hem de pujar. A la nostra dreta la Coma Amagada i a l’esquerra l’imponent paret del Malesa, aviat s’acaben les traces, però sense gaires esforços anem obrint traça per un pamet de neu pols. Arribem sota el collet abans de la Conca i remuntem el tram final sense esquis per una petita canal. Dalt del collet la vista del cercle sobre la Conca es espectacular, Serrat de les fonts, Torre d’Eina, Torre d’en Xillen, Serrat dels Llosers, i la cresta fins al Roc del Boc.
Baixem quasi al fons de la Conca i enfilem una canal a la dreta que puja en direcció al Serrat de les Fonts. Pugem amb esquís fins sota un esperó de roca i després continuem amb grampons buscant la protecció de les roques i cap a dalt sortint per una carena sobre la canal ja que hi ha una bona cornisa a la sortida i s’intueix alguna placa de vent. Sortim just a l’esquerra del cim del Serrat de les Fonts. Atenció amb aquesta pujada que amb grans acumulacions de neu ha de ser molt exposada, en vàries ressenyes que hem vist s’hi veu algun bon allau.
Ara ens toca resseguir tota la carena fins al collet de la canal central del Cercle de Cambresdase, com que la neu es bastant dura, amb vàries sifonades i al tram final no hi ha neu, fem tot el recorregut amb els esquis a l’esquena. Per fi després d’unes quantes hores de ruta ens podrem esquiar i fer una curta i ràpida baixada fins a la base de l’estació de Sant Pere dels Forcats. La canal està en prou bones condicions amb trams de neu dura i algun tram de neu mes transformada.
A l’arribar a l’estació, ataquem als primers esquiadors que veiem que surten amb cotxe i uns amables veterans del veí poble de Sauto que tornaven de fer el Puig de l’Home Mort ens porten a buscar el cotxe a Planés.
Sortida de descoberta per vall llarga, solitària i amb ambient d’alta muntanya.
Gemma, Guillem, Marc i Miquel.